Taula de llum /2

06 Feb

       

 

Aquesta setmana hem fet la segona sessió amb la taula de llum: hem manipulat amb pintura i colorant alimentari damunt de paper de bombolles. En un principi, hem vist que la llum de la taula també travessa el paper de bombolles, que és transparent. Després, hem posat al damunt colorant alimentari i pintura, que ha quedat repartit en gotes petites, brillants i relliscoses. I tot seguit el més divertit… tocar! Tots i totes ens hem adonat que, quan hem tocat la pintura i el colorant, aquest quedava estampat damunt el paper de bombolles, fent que aquestes quedessin marcades, i també les nostres empremtes.

Dur a terme aquest tipus d’activitats és beneficiós i positiu per nosaltres: ens permet endinsar-nos, cada cop més, en el món artístic; en dóna l’oportunitat de treballar el traç, element important i essencial a treballar i potenciar per, en un futur, arribar a l’escriptura. A més a més, ens ajuda a afavorir la motricitat fina, a treballar la llum i les qualitats dels elements en consonància amb aquesta, entre molts altres aspectes.

Els més petits de la llar també participem en activitats com aquesta i, tot i que no treballem els mateixos aspectes que els nostres companys i companyes més grans, sí que gaudim molt amb la taula de llum i també ens ajuda a moltes coses com, en aquest cas concret: començar a familiaritzar-nos amb l’art, rebre estímuls positius per al nostre desenvolupament (observar la llum i la foscor, els colors i les textures, etc), afavorir els nostres sentits, conèixer elements propers i quotidians…

Ens encanta la taula de llum! 🙂